11 juni 2012

Slut som artist

Det känns att det är måndag idag. Ögonen vill fortfarande inte öppnas helt, trots kaffeintag och dryg timmes vakenhet... Det är bara att rycka upp sig (så gott det går) och klämma ur den sista energin jag har. Idag är min sista arbetsdag på IEST och den bjuder på mentorsdag med 7e. Tanken är picknick, men vädret är inte direkt optimalt. Enligt väderprognoserna typ 14 och mulet/regn, får hoppas att solen också rycker upp sig och bidrar lite till en trevlig dag. I värsta fall har Karen (den andra mentorn) laddat upp med kakor :)

Imorgon börjar alltså mitt sommarlov! Det ska bli väldig skönt efter de senaste veckorna. Det är minst sagt en utmaning att undervisa fem klasser i en månad när de redan vet att deras betyg och omdömen är klara. Majoriteten av tonåringarna har ingen som helst lust att göra något bara för att det är bra; påverkar det inte betyget är det värdelöst. Suck. Det ska bli så himla skönt när jag är färdig på SU och får egna klasser under ett helt läsår (eller mer). Då behöver man inte lämna nordiska språk och grammatik till precis före sommaren...

Nu måste jag plocka ihop llite saker så att jag inte fryser ihjäl på utflykten, Nicklas är förkyld och jag börjar också känna mig seg och snorig. Sista energin, som sagt. Återkommer senare i veckan (eller idag om jag får tråkigt) med lite mer, det var ju en månad sen sist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar