17 december 2010

Lärarutbildningen

Idag fick Stockholms Universitet avslag på ansökan om grundlärarexamen. Jag trodde att det skulle gå igenom när ansökan om förskollärarexamen och yrkeslärarexamen beviljades här om dan, men så blev det alltså inte. Det blir en lång väntan till 18 januari när beslutet om ämneslärarexamen publiceras. Det är den utbildningen som motsvarar den jag läser idag. Min förhoppning är att kunna byta till det nya systemet i höst och genom att tillgodoräkna mig de kurser jag redan läst inte behöva förlänga min utbildning. SU vill förstås inte ge besked om ifall det är möjligt förrns HSV har tagit beslut om den nya utbildningen, så nu är det bara att vänta.

Men, men, vad är en bal på slottet?
(Jag saknar Rebecka, tur att hon kommer hem till storstan snart!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar