17 oktober 2010

Försök till nystart - igen

Nu ska vi se om det går bätre att hålla bloggen vid liv den här gången. Det borde ju finnas en del att skriva om eftersom att jag börjat på SU och faktiskt gör saker på dagarna ;P Kanske borde berätta lite om livet sen sist...

Jag blev klar på komvux i våras och har alltså "tagit studenten" nu! Woho!! Jag kom in på Lärarprogrammet på SU och läser inriktningen Svenska mot skolår 7-9 och gymnasiet. Det är väldigt kul bitvis, som på VFUn som pågår just nu. Att praktiskt få tillämpa det man lärt sig och vara ute i det verkliga livet är underbart! Ibland är dock undervisningen mer än förvirrad och tyvärr känns det som att vi har fått ta del av lite för stor del opedagogiska föreläsningar och övningar. Som tur är finns det några trevliga kursare att dela missnöjet med över ett par öl lite då och då =)

Tux är fortfarande en galen och knäpp katt, men han har blivit lite lugnare. Han trivs tokbra i kopplet och har jättekul ute. För två veckor sedan fick han sällskap av en liten hona som är världens mysigaste, hon är en typisk knä-katt som gärna gosar. De trivs väldigt bra ihop - de tvättar varandra och leker med varandra hur mycket som helst!
Chansen att hon får stanna är inte så liten ;)

Födelsedagen min firades hemma med familj och vänner, det var jättemysigt och jag är en life-size flamingo rikare... Balkongen är fortfarande full av ballonger som inte vill krympa ihop, måste hittat några monsterballonger som är odödliga. Det luktar ballong så fort man öppnar balkongdörren så det är nog snart dags att ta saken i egna händer och smälla dem.

Nicklas och jag tog våra mammor till Dramaten (en morsdagpresent med väntetid) och såg Stormen för några veckor sedan. Den var inte alls som jag tänkt mig (jag hade tidigare bara erfarenhet av Stormen genom den tecknade filmen Resan till Melonien) men den var bra. Gillar slutmonologen väldigt mycket. Det blir ganska mäktigt om man tänker på att Stormen var Shakespeares sista pjäs.

Ska anstränga mig och förhoppningsvis skriva lite oftare här, får se hur det går :P
Tjipp så länge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar