12 mars 2010

Vårkänslor



Bara så ni vet så är det vår nu, det har jag bestämt ;)
Idag åkte jag och Nicklas in till stan för att kika lite på kläder inför våren. Vi tänkte vänta med att köpa saker någon vecka till, men ibland hittar man rätt och ibland har man tur med erbjudanden, och då blir det inte riktigt som man tänkt. Jag fick en härligt blå vårjacka (bild nedan) och ett par nya jeans (det behövdes verkligen!).
På måndag ska Nathalie klippa mitt slitna hår och slänga i lite ny färg, det ska bli så härligt! Jag kommer känna mig helt ny =) Jag längtar massor!

Imorrn blir det Melodifestivalståhej hos Maja, ett mycket välkommet avbrott i pluggandet (som jag borde ta tag i nu genast). Första gången på bra många år som jag brytt mig om att titta ordentligt på tävlingen och faktiskt tycker om flera av bidragen. Är nog för att Carola inte är med. =) Jag vet inte om jag ska rösta och isf på vem, men Al Fakir, Ola och Saade har redan lyckats tränga sig in i mitt huvud med sina låtar. Det är rätt nice när man går i vårsolen och nynnar på en bra låt.

Nu borde jag verkligen ta tag i skolan, men först ska jag mata katten som jamar helt sjukt mycket =)

1 kommentar: