10 mars 2010

Onsdag


Vaknade i morse och ville inget annat än att stänga av mobilen och gosa ner mig brevid Nicklas igen. Men nä, veckans enda lektion borde man ju kanske gå på... Så jag gick upp och fixade, matade katten och löste morgonkorsordet. Sen åkte jag till skolan och undrade precis hur seg dagens lektion skulle bli (de är nämligen alltid vääääldigt sega). Väl framme börjar det onekligen segt. Läraren brukar vara typ fem minuter sen, så vi väntade på henne. I tjugo minuter. Sen gick en elev till lärarrummet och frågade var hon var. Svaret blev "jaha, oj... hmm... jag har visst fått ett sms från henne... hon är sjuk idag... ni får väl jobba själva eller så... ni har väl en planering..." Tack som fan. Som tur är har jag inte så långt till skolan, men ändå. Klart ovärt att åka dit för att åka hem. På vägen hem var det iaf massor av sol och bra musik på radio (trodde jag aldrig skulle hända) så jag blev snabbt glad.

Väl hemma började jag plugga, men det gick segt. Sen åt jag lite köttfärssås (mycket gott!). Katten blev knäpp en stund senare och då gick jag ut med honom, han går nämligen i sele och koppel om man vill (läs: om man tvingar honom). Har inte varit ute med honom på länge för att det varit så kallt, men nu var det plusgrader! Han var inte helt förtjust i början och när det kom en pappa med hund och barnvagn full av skrikande barn blev katten typ dubbelt så stor. Hans svans speciellt. Det ser så sjukt kul ut =) Tillslut ville han iaf vara ute och började undersöka omgivningarna. Att se en katt som inte är van vid snö försöka gå ovanpå 30cm djup tokmjuk snö är otroligt underhållande. Han tog först ena tassen fram och liksom kände på ytan, men bara löst. Sen satte han ner den och ramlade nästan framlänges för att tassen åkte ner så långt. Därpå följde nästa tass och nästa tass tills katten insåg att det där med att känna efter var löjligt och istället bara sprang så att snön skvätte. Härligt!

Nu ska jag plocka undan en strumpa eller två innan jag möter mamma vid tåget. Sen ska jag köpa lite mat och äta middag med henne.

1 kommentar:

  1. Snacka om busigt att bara byta så där och inte säga nått! Ren slump att jag såg de på FB. Puss!

    SvaraRadera